hvolris oldtidsmarked - aktivitet for hele familien - Viborg Museum

Events og arrangementer på Hvolris

Det sker på Hvolris

Følg med i nyhederne på Hvolris.

Ild i natten

Hvert år markerer Hvolris Jernalderlandsby overgangen fra sommer til efterår med Ild i natten - et stemningsfuldt bombardement af sanserne med ild og musik.

Hvolris Oldtidsmarked

På Hvolris Oldtidsmarked kan du opleve vikinger og jernalderfolk tilsat et strejf fra bronzealder og stenalder. Hvolris Oldtidsmarked afholdes anden hele weekend i september.

Gå til Jernalder

Til Gå til Jernalder sysler vi med oldtidens håndværk. Af og til afholder vi kurser og workshops.

Hvolris Oldtidsmarked

14.-15. september 2024

Hvolris Oldtidsmarked præsenterer først og fremmest mange forskellige spændende håndværk fra vikingetid og jernalder. Mange af boderne er arbejdende værksteder, hvor man er velkommen til at spørge løs. Gnisterne springer ved smedens esse, plantefarverne laver magi med uldgarn og naturens pallette, der arbejdes med træ, uld, læder og meget mere.

Udover de mange håndværkere kommer der også krigere til markedet. Så vil det vise sig, om de sørger for ro og orden eller larm og ballade på markedet. Alle voksne, piger og drenge kan skyde til måls med bue og pil på vores buebane. Der er forskellige aktiviteter for børn.

Åbningstid: lørdag kl. 10.00-17.00 og søndag kl. 10.00-16.00.

Pris voksne: 70 kr.

Pris børn under 18 år: gratis

Billetter købes på Hvolris.

Bronze- og stenalderreenactere

Vi vil gerne opmuntre folk, der beskæftiger sig med bronze- og stenalderen til også at være en del af markedet. Det vil tage nogle år at opbygge den side af markedet, men vi starter i det små. Er du reenactor indenfor disse to perioder, hører vi meget gerne fra dig. Send os en mail på hvolris@viborg.dk.