Efterårsferie på Hvolris Jernalder - Viborg Museum

Events og arrangementer på Hvolris

Hvolris Oldtidsmarked

På Hvolris Oldtidsmarked kan du opleve vikinger og jernalderfolk tilsat et strejf fra bronzealder og stenalder. Hvolris Oldtidsmarked afholdes anden hele weekend i september.

Gå til Jernalder

Til Gå til Jernalder sysler vi med oldtidens håndværk. Af og til afholder vi kurser og workshops.

Efterårsferie på Hvolris Jernalder

I efterårsferien er der levende jernalder og skattejagt på Hvolris Jernalder for hele familien.

Skattejagt og levende jernalder på Hvolris

Fem dage i efterårsferien er der liv og skattejagt på Hvolris for hele familien. I år bliver skattejagten en spændende og lærerig tidsrejse, som strækker sig fra jægerstenalderen til vikingetiden, et stræk på 8000 år. I landsbyen leves jernalderlivet. Beboerne fortæller gerne om deres gøremål ved bål og esse, og på buebanen kan man afprøve talentet for at ramme plet.

HVORNÅR: 15-19. oktober 2024 (efterårsferien) kl. 10-16

PRIS: Voksne 70 kr. Børn under 18 år 0 kr.

SKATTEKORT: Ved køb af skattekort, er entréen inkluderet. Skattekortet kan købes på biblioteket eller på Hvolris Jernalder for 80 kr.